16.7.2016

Roadtrip osa 2: Ruisrock

Nyt siis roadtrip-sarjan toiseen osaan: Ruisrockiin.

Perjantaina 8.7 jatkoimme matkaamme Raumalta, jonne olimme tehneet välipysähdyksen. Bussimme Turkuun lähti neljän maissa ja Ruisrock-hulina alkoi näkyä jo loppuunmyydyssä bussissa. Porukkaa oli jos jonkinnäköistä ja myös meno oli sen mukainen :D Perille päästyämme käppäilimmekin sitten vain keskustaan ja hurautimme bussilla majapaikkaamme, joka oli tällä kertaa majatalo. Tämän majapaikan kohdalla odotukset kyllä ylittyivät, sillä huonemme oli melkein kuin hotellihuone lukuunottamatta vessaa ja suihkua, jotka löytyivät käytävältä. Myös yhteiset tilat oli tosi siistit. Emme kuitenkaan jääneet ihastelemaan huonetta sen pidemmäksi aikaa, vaan leväytimme vain kamamme siihen mihin ne jäivät, vaihdoimme vaatteet ja lähdimme käymään vielä keskustassa ja Aurajoen rannalla, kun ilmakin oli niin hieno.

2016-07-15 09.18.18 1

_20160715_215228

Lauantaiaamuna minä kävin ennen aamupalaa tekemässä treenin, minkä jälkeen hyökättiin aamupalalle, kun semmoinen kerran hintaan kuului. Ei nyt ihan hotelliaamupalan tasoa, mutta ihan riittävä kyllä. Aamupalan jälkeen pakkasimmekin vain tavaramme ja lähdimme etsimään uutta majapaikkaamme. Alunperin meidän oli siis tarkoitus olla ottamatta tälle ruissiyölle majapaikkaa kun bussiliput oli varattu klo 6:55 lähtevään bussiin, joten olisi turha maksaa muutamasta tunnista, mutta sitten löysimme koulumajoituksen ja se ei edes maksanut kuin 15e. Tuo kyseinen koulumajoitus, jonne menimme, oli siis vain tytöille ja suurin syy, miksi tuon otimme, oli valvottu narikka, jonne pystyimme jättämään rinkkamme.

Vietyämme tavarat koululle aloimmekin sitten pikkuhiljaa valua kohti ruisrock-busseja. Tässä asiassa Turun kaupunki olikin sitten ottanut kunnon rahastusvaihteen päälle, sillä normaalilla joukkoliikenteen kortilla (jonka mekin olimme ostaneet) ei päässyt ruisrockkiin vieviin busseihin, vaan tuo täytyi maksaa vielä erikseen. Muuten ei mitään valittamista: busseja kulki koko ajan tasaisena virtana ja me taisimme vielä ehtiä sopivasti ennen kovinta ryysistä, joten pääsimme bussiin vieläpä hyvin jouhevasti.

Sitten päästiinkin jo itse asiaan, eli ruisrock-alueelle (tosin pienen kävelyn jälkeen). Päivemmällä ei oikeastaan ollut vielä mitään kovin mielenkiintoisia artisteja ja palloilimmekin vähän siellä sun täällä, mutta Lihamyrskystä (kuulostaa ihan suomalaisista junttihevareista koostuvalta wannabe-rockbändiltä :D) eteenpäin saikin sitten ravata lavalta toiselle, välillä jonkin ruokakojun kautta. Sää tuolla oli kyllä aivan täydellinen ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, niin että ei jäänyt festarifiilis kyllä säästä kiinni. Muutenkin oli kyllä tosi hyvä fiilis ja kaikki oli hirveen hyvällä päällä. Tuntu että kännisetkin oli silleen ilosesti kännissä :D

2016-07-15 09.18.19 1

2016-07-15 09.18.22 1
Toi tausta on aivan kauhea ja miks mun laukku on auki (?), mutta oli pakko laittaa tämä, kun yks ukkeli heitti jotain kuperkeikkaa siinä meidän edessä ja sitten yhtä äkkiä se tuli siihen että 'mä voin ottaa teistä kuvan' :D ok, thänks...

2016-07-16_10-34-23
Porukka valuu Chainsmokersiin
2016-07-15 09.18.24 1

Täytyy kyllä sanoa, etä JVG oli varmaan päivän paras. En edes osannut odottaa sen olevan niin hyvä, mutta ehkä se johtui siitä, että kun osaa kaikki biisit niin on helppo vetää mukana ja noin isossa massassa on kyllä fiiliskin ihan kohdillaan. Toki illan vika eli Major Lazer oli kans ihan huippu ja varsinkin se lavashow yhdistettynä 35 000:een ihmiseen ja auringonlaskuun oli huikee, mutta tollaisessa konemusassa on se huono puoli että sitä ei voi laulaa mukana :D En kyllä ymmärrä mikä aivopieru Major Lazerille tuli, kun se alkoi juoksuttaa sitä yleisöä ees taas. En ollut oikein kuunnellut niin tarkkaan just sillä hetkellä mitä siellä lavalla tapahtu mutta kuulin kyllä hämärästi että 'WHEN I SAY JUMP, YOU RUN' ja sit yhtä äkkiä koko se ihmismassa alkoi "juosta" ensin toisen päähän ja sit takas ja taas uudestaan. Se pölyn ja tallottujen varpaiden määrä, kun se kenttäkin oli koko päivän auringonporotuksen takia niin kuiva ja pöllyävä, että sitä oli jo aiemmin kasteltu.

2016-07-16_10-35-08

2016-07-15 09.18.23 1
Tyyntä pölypilven edellä....

Major Lazerin jälkeen alettiinkin sitten valua kohti busseja (voi muuten olla, että tolle taipaleelle jäi ihan muutama huonovointinen), jonne päästiin taas yllättävän sujuvasti, mutta tätä edesauttoi se, että me olimme ostaneet jo valmiiksi meno-paluu -lipun, joten pääsimme suoraan bussiin. Kaikenkaikkiaan koko päivä oli kyllä aivan huikea ja ensi vuonna on kyllä mentävä ehdottomasti uudestaan! Paikkana Ruissalo on tosi hyvä (kävelyä lukuun ottamatta) ja järjestelytkin toimi hyvin (edes vessajono ei haitannut). Ainut harmittava asia muutaman jalkaan tulleen rakon lisäksi on se, että en tajunnut ottaa enempää kuvia noilta keikoilta, vaan kaikki oli lähinnä videoina...

P.S Tähän postaukseen piti tulla koko loppu reissu kotiin asti, mutta ehkä tästä tuli jo tarpeeks pitkä...
P.P.S Ihan vaan vinkiksi, älä tee kyykky-/loikkatreeniä, jos aiot olla seuraavan yön nukkumatta ja tanssia seuraavat 12h ja haluat vielä päästä istuma-asentoon.